Unități frazeologice „condimentate”: studiu comparativ în limbile germană și română

Versiuni

PDF

Rezumat

Studiul nostru se subsumează etnolingvisticii, care, în termenii lui Eugeniu Coșeriu,vizează studiul varietății și variației limbajului în strânsă legătură cu civilizația și culturaunei comunități. Prin prezenta lucrare se urmărește examinarea frazeologismelor germaneși române care au la bază lexeme ce denumesc condimente și au fost identificate prinintermediul unei analize lexicografice a dicționarelor frazeologice multilingve. Pornind dela materialul lexicografic (un corpus de mici dimensiuni de unități frazeologice germaneși românești care au la bază denumiri de condimente), studiul de față investigheazăcorespondența dintre sensul simbolic și cel frazeologic al acestora. Denumirile produseloralimentare fac parte din fondul lexical principal al unei limbi și, de aceea, sunt adesea utilizate în frazeologie. Vor fi scoase în evidență motivația frazeologică, în special, surselecomune în frazeologia germană și română.

DOI: https://doi.org/10.52505/1857-4300.2022.1(316).11

PDF